Geplaatst in Inspiratie, Kleren voor moi!, Mooi gemaakt, Simpel genieten, Thuis genieten, Zelf maken

Schoenenplank

Superblij ben ik met mijn lang gekoesterde wens: een plek om alle schoenen uit te stallen! Ik dacht er langer over na dan dat het uiteindelijk kostte om het te maken… ik maakte gewoon twee extra planken in de legkast in de naaikamer en voila!

Voor (wel na het opruimen)

Na:

Benodigdheden

  • Een kast met plek (dit is vast het moeilijkste onderdeel uit deze lijst, ik bracht een doos met spul naar zolder, dat hielp).
  • Latjes (hoogte en breedte maken niet echt uit).
  • Schroeven die door de lat net in de kast komen (of in ieder geval niet aan de andere kant er weer uit…).
  • Vloerplanken, steigerbouwer of andere planken om de legplanken van te maken.
  • Boormachine
  • Pen en waterpas

Zo maak je het:

  1. Maak je katjes zo lang, dat ze de diepte van de kast hebben (2 per plank).
  1. Meet uit waar je de extra plank wilt hebben en teken met de waterpas een lijn aan de binnenzijkant van de kast.
  2. Boor de latjes met een iets dunner boortje dan de schroef voor en schroef 2 schroefjes het eerste stuk in het plankje.
  3. Houd de plank met de bovenkant tegen de lijn en schroef ze helemaal vast in de kast.
  4. Doe dit ook voor de andere kant.
  5. Maak je planken voor de legplank op maat en leg deze gewoon los op je net gemaakte latjes.

En voila, tijd om de schoenen neer te zetten!

Ik kocht ledstrips bij de action van 1 meter, met een sensor en op batterijen, ideaal!

Plaats een reactie