Geplaatst in Weekoverzicht

Weekoverzicht 2 September

Maandag

Stond ik weer lekker vroeg op en ging een stuk fietsen. Ik was vandaag vrij omdat ik morgen ga werken. Om 10 uur werd ik verwacht in Heerenveen voor een gesprek met de arbeidsarts. Hij vond ook dat ik meer moest gaan sporten! En dat mijn boze aanvallen een staartje zijn van mijn overspannenheid.

We aten lekker gele dingen en hagelslag als lunch :).

In de auto naar het afstuderen van achoonmama haakte ik met kringloopwolletjes. Ik denk dat het nog een babydekentje wordt, blauw met wit gestreept. Ik vind het heel rustgevend om naar m’n eigen handen te kijken als ze haken. Mijn schoonmoeder kreeg haar diploma en we gingen savonds met zijn allen wokken. Nu is chinees niet mijn favoriet, maar bij de wok hebben ze gelukkig de bakplaat en champignons! Zooo lekker (de combinatie helemaal). En toetjes, veel toetjes.

Dinsdag

Zat ik heel vroeg in de auto en helaas ook file… maar de bijeenkomst ging heel goed! Misschien nog wel beter dan voordat ik overspannen raakte, omdat ik nu wat meer oplet of alles rustig gaat. Ik ben blij! Wel daarna thuis eerst even geslapen want ik was echt heel moe.

Na het slaapje ging het weer, even het huishouden gedaan en toen was het alweer tijd om te koken!

Savonds had ik afgesproken om weer eens te gaan zwemmen, maar dan met een vriendin, wat het zoveel gezelliger maakt dan alleen!

Toen ik erheen fietste was de zon zo mooi, ik genoot er echt van! O en ik genoot ook van douchen in het zwembad 🙂 En bijkletsen!

Woensdag

Werkte ik weer en zette ik de schaar in een proefmodel voor een hoge broek die ik van het weekend had overgetekend. O en ik zag bloemen in een bosje spelden, zie hier.

Savonds hadden ik en mijn schoonmoeder onze eerste proefles yoga in de lawei, waar de na afloop een lekker theetje kregen. De les was heel anders dan de lessen die ik eerder volgde, we gingen O der andere Ohmen… Nog twee proeflessen, we zullen zien! Slapen was wel heel lekker na de yoga!

Donderdag

Werd ik superstram en moe wakker, niet wat ik had gedacht na een avond yoga! En later op de dag kwam er ook nog hoofdpijn opzetten en kon ik haast niet ophouden met gapen. Maar doorgezet want het was een werkdag en gelukkig hebben we op kantoor aspirine! En iemand die ging trakteren, dat maakt de dag een stuk leuker!

Toen ik thuiskwam en direct het bed in dook, gebeurde iets wat niemand ooit had gedacht: mijn schoonvader zag mijn gestolen fiets fietsen! Wij erheen met de politiepapieren en het framenummer klopte inderdaad. De politie gaf mij de fiets mee, dus ik superblij in de regen, met een trui over nette kleren en met vet haar terug naar huis gefietst. Het zal er grappig hebben uitgezien denk ik;).

Vrijdag

Werd ik gestressed wakker en helaas kon ik dat niet kwijtraken… Ik belde de verzekering en moest de specificaties van wat ik van hen heb gekregen opsturen en verder fotos van eventuele schade. Nou die is er wel helaas, als ik nu het hele bedrag moet terugbetalen dan kan ik er ook een nieuwe fiets voor kopen, ik hoop dat ze schappelijk zijn want dat lijkt me een heel gedoe. Daarna gingen we naar Beppe en daarna direct door naar Heerenveen en Gorredijk om voor een lamp te kijken. In Heerenveen is brocantiek de Linden verplaatst naar een mooie fabriek. Echt een aanrader! We hadden maar elk 1 krentenbol, honger daarna dus. En nog steeds geen lamp. We deden maar direct boodschappen en bij thuiskomst sliep ik een half uurtje, want de kruiwagen moest weer naar mijn ouders en ik wilde alles nog recht afgraven. En het liefst ook nog een stukje fietsen op mijn mooie fiets. En ook nog even achter de naaimachine. Ik fietste even blij naar het dorp. Ik kocht panty’s bij de zeeman voor de trouwerij en zag daar ook wolletjes voor het maken van een muts, moffen en een sjaal voor bij mijn nieuwe winterjas die ik deze zomer maakte. Ik had geen puf om de jas te zoeken en keek sinds heel lang weer een film op Netflix. Mijn vriend was met mijn neefje ramptoerist aan het spelen dus ik koos voor een meidenfilm. Hij kwam later thuis en ging gezellig naast me zittende zijn arm om me heen. Heer-lijk!

Zaterdag

Stond ik weer vroeg op om even een kadootje in te pakken en achter de naaimachine te zitten om een proefmodel van mijn hoge broek te maken. Wonder boven wonder paste hij! Ik ga nog even kijken of ik hem nog iets mooier kan krijgen en daarna stop ik dot proefmodel in de kast om hem misschien later af te maken, want ik wil graag het uiteindelijke model aan ;). We gingen nog naar een leuke oude spullenwinkel en vonden ook daar geen lamp. Mijn neefje kwam klussen en een vriendin die nu in Zwolle woont vroeg of ik nog mee wilde even de stad in. Ik moest nog meer wolletjes want het paste goed bij de jas! Dus we gingen even op stap. Een andere vriendin kwam ook nog met kleine Chris en we aten bij de graancirkel gebak! Lekker! Toen vond ik dat ik nog moest klussen en heb ik nog het kozijn in de keuken geschuurd en in de grondverf gezet. Ik was ook aan de beurt on eten te maken en ik maakte broodpizza die weer bijna zo lekker was als de eerste keer dat we het aten!

Zondag

Jaaa was het vrijgezellenfeest van de vriendin waar ik mijn roze jurk voor maakte. En een andere vriendin kwam van te voren bijkletsen! En smorgensvrowg gong ik lekker een stukje fietsen en daarna lekker knutselen aan een project wat ik nog op tijd af krijg zodat ik dat als kado kan geven. Het vrijgezellenfeest was heel erg leuk, ik hoop dat ik ook zon leuke middag en avond krijg als het voor mij zover is! We gingen solexen en voor de bruid to be hadden ze een hele mooie roze. De solexen deden het niet allemaal en we hadden wel wat regen onderweg, maar dat mocht de pret niet drukken!

En savonds uit eten bij mijn favoriete tapasrestaurant: pata negra! Ze hadden weer wat nieuwe gerechten op de kaart waaronder wraps met hummus. Ik probeerde het toch maar maar hummus vind ik gewoon niet lekker ;). Een vriendin nam een cocktail en toen nam ik ook een. Hij was

mooi! En zoet, maar/dus wel heel lekker!

Deze week was druk en vol, maar ik heb er wel van genoten! Komende week is het veel rustiger gelukkig.

Plaats een reactie