Geplaatst in Inspiratie, Simpel genieten, Thuis genieten, Zelf maken

Minder stress en meer tijd met een bullet journal


Op deze blue monday schijnt gelukkig de zon… maar ik heb ook iets ontdekt wat mij een heleboel positieve dingen geeft: een bullet journal! 

Wat is een bullet journal?

Een bullet journal is een boekje met lijstjes voor alles: een halfjaaroverzicht, maandoverzicht en dagoverzicht, boodschappenlijstjes, dingen die ik nog wil naaien, ontwerpen voor ons huis, kadootjes die ik wil geven, recepten die lekker zijn….voor alle dingen is nu één plek en dat helpt mij enorm om rust te vinden en vrije tijd te creëeren! 

En zo hoef ik ook niet meer bang te zijn om iets te vergeten, want elke dag kijk ik of mijn doelen realistisch waren, welke nog open staan en die verplaats ik naar een andere dag of beslis ik dat het niet belangrijk (meer) is! Allemaal volgens de theorie achter dit concept. 

Ik heb mijn bullet journal gewoon lekker ouderwets op papier in een opschrijfboekje met lijntjes gemaakt, maar er zijn ook online alternatieven zoals bijvoorbeeld Google Keep. 

Hier zie je de uitleg die mij aanspoorde om een bullet journal te gaan maken: 

Geef een reactie

